Leggyakoribb hibák és esetleges megoldásuk

  1. Kazán belsejében leesik a víznyomás
How to fix low pressure on Vaillant eco tech plus boiler. F75 ...

A legjellemzőbb jelenség, hogy a kazán belsejében leesik a víznyomás. Ha azt tapasztaljuk, hogy a nyári üzemmódról való átkapcsolás után nem akar a kazán begyulladni, érdemes mindenekelőtt a nyomást ellenőrizni. Ennek egyszerű módja van, minden mai kazán rendelkezik egy nyomásmérő órával, vagy a készülék kijelzőjén megjeleníthető nyomásértékkel, amelyről könnyen leolvasható, milyen tartományban kell lennie a nyomásnak. (A nyomásmérőkön általában a zöld tartományban kell lennie, ha a készüléken ki is jelzi akkor ~1,5 bar értékre érdemes feltölteni. A szükséges nyomás rendszerfüggő, de a 1,5 bár érték a legtöbb családi házban elegendő).

 

Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, vegyük elő a kazán használati útmutatóját, amelyben egyértelműen le van írva, milyen értékhatáron belül kell állnia a mutatónak.

 

A rendszert feltölteni a kazánon lévő töltőcsapon keresztül vagy a rendszeren kialakított töltőponton keresztül lehet

 

  1. Rendszer levegősödése

 

Szintén gyakori probléma a rendszer levegősödése.  Ettől ugyan működik a fűtés, de nem a megfelelő hatásfokon. Ezt is egyszerű észre venni, ha ugyanis a fűtés elindítása után a radiátor egy része hideg marad, vagy csobogó hangot hallunk, akkor valószínű, hogy levegő került a rendszerbe. Az újabb típusok már automatikusan elvégzik a légtelenítést, de ha ez nincs, akkor sem kell pánikba esni. Kapcsolja ki a fűtést, és a radiátoron lévő légtelenítő szelep segítségével engedje ki a levegőt. Ezután újra bekapcsolhatja a fűtést, de előfordul, hogy háromszor – négyszer is meg kell ismételni a légtelenítést, mire kielégítő lesz az eredmény.

 

  1. Készülék melegvizet csinál, de nem fűt

 

A melegvíz tökéletesen működik, viszont fűtésre nem indul el a készülék. Először is nézzük meg, hogy véletlen nincs-e a kazánon a „nyári üzemmódba” bekapcsolva. Ilyenkor a fűtés üzem tiltva van.

Ha ez rendben van a termosztátot is érdemes megnézni. Könnyen lehet, hogy a beállítási érték túl alacsonyra van csak állítva.

 

Gyakori probléma, hogy ekkor már állítani sem tudunk semmit, mivel a termosztátban található elem lemerült. Ezen termékek az üzemeléséhez általában 2-4 db AA (ritkább esetben AAA) elemet használnak, élettartama 1-2 év.

 

Ezért érdemes minden fűtés szezon elött kicserélni, az esetleges kellemetlenségek elkerülése érdekében. (legelterjetteg a Computherm termosztát, ott a villogo bA jelzés a lemerült elemre utal)

Computherm Q3 Q3RF videobemutató - 07 Elemcsere - YouTube

 

  1. Kazán nem csinál semmit

 

Győződjünk meg róla, hogy van-e áram! Nézzük meg, be van-e kapcsolva a készülék, be van-e dugva az elektromos hálózatba.

Ellenőrizzük, hogy a biztosíték rendben van-e! A köz­ponti fűtés kazánjának általában külön biztosítéka van, nézzük meg, nem oldott-e le. Ha igen, kapcsoljuk föl.

 

  1. Készülék nem gyújt be, vagy üzem közben megállt, villog/hibát jelez

 

Ha van gáztűzhely a lakásban először érdemes ellenőrizni, hogy van e megfelelő gázellátás. Ha ez megfelelő (vagy nincs mód megnézni), érdemes a kazán kijelzőjére vetni egy pillantást.

A legtöbb termék hiba esetén már ki tud írni hibakódot, vagy előre definiált lámpák égése/villogása jelzi, hogy mi is a hiba. Ezen kódok magyarázata a termékhez kapott dokumentációkban pontosan le van írva. Ezt érdemes megtartani. Könnyen lehet, hogy a fent részletezett megoldások valamelyikével a hiba orvosolható.

Valamennyi készülék rendelkezik „Reset” gombbal. Ha a fentebb részletezett dolgok ellenőrzése/rendbetétele után a hiba továbbra is fennál, próbálja meg ezzel a gombbal újraindítani a kazánt. („Reset” gomb nélkül áramtalanítása a kazánt és kb. 1 perc várakozási idő utáni indítsa újra).

Ha továbbra is hibát jelez, akkor forduljon szerviz szakemberhez.

Szerviz - Vaillant

Amennyiben szolgáltatási területünkön található a készülék, úgy hibajavítás céljából telefonos elérhetőségeink egyikén tud időpontot egyeztetni:                          

+36/24-385-988
+36/20-95-36-920
+36/20-55-90-053